loading...
نیازمندیهای ساختمان
محمد غفوری تبار بازدید : 73 دوشنبه 03 آبان 1395 نظرات (0)

ساخت ظروف سفالی از چهره شما، هنر دست دختر ایرانی! ۳ آبان ۱۳۹۵

 

خلاقیت در خانه: امروزه کارهای هنری و صنایع دستی جایگاه ویژه ای بین همه ما پیدا کرده اند و تنوع و گوناگونی آنها آنقدر زیاد شده که گاهی انتخاب بینشان کار را سخت می کند. یکی از این انواع سفال است. اکثر ما کار با گل را حداقل در دوران کودکی تجربه و حس خوش گل بازی را درک کرده ایم. همراه ما باشید تا به سراغ خانم هنرمند خلاق برویم که از این حس خوش، کارهای زیبا و ظروف سفالی خاص و بسیار زیبایی پدید آورده است.

 

کارگاه سفال خانم فرنوش فروغی
تصویر حدیث حقیقت

خانم فرنوش فروغی کار سفال را از بچگی و از گل بازی های مهد کودک شروع کرد. ۹ ساله که بود نزد استادش آقای رجب دوست رفت تا کار حرفه ای تر با چرخ را بیاموزد؛ ولی از نظر ایشان برای کار کردن با چرخ خیلی کوچک بود و نمی توانست چرخ دو پدال بزند؛ ولی در نهایت قبول کردند وفرنوش شروع به آموزش دیدن کرد ولی مدتی وقفه افتاد.

کارگاه سفال خانم فرنوش فروغی
تصویر حدیث حقیقت

او در هنرستان رشته سفال را انتخاب کرد و دوباره کار را شروع کرد؛ ولی متاسفانه در دانشگاه رشته صنایع دستی را ادامه نداد و گرافیک را با نارضایتی و مشقت خواند. در سال ۹۰ که درسش تمام شد شروع به کار جدی کرد. خانواده فرنوش هم هنرمند هستند و خواهرش هم نقاشی می کند؛ تلاش مادرش بوده که در کودکی او را در کلاس های سفالگری ثبت نام کرده است.

ماگ سفالی فرنوش فروغی

ماگ سفالی فرنوش فروغی

 

ایده اصلی ظروف سفالی چهره نشین از زمان پایان نامه اش شکل گرفت؛ او نمی خواست با مشقت کارهای گرافیکی انجام دهد بنابراین شروع به طراحی وسایلی مثل لیوان، بشقاب و بسته بندی مناسب و طراحی آرم، لوگو، shopping bag و اینطور چیزها کرد. دقیقاً از همان موقع تصمیم به فروش کارها داشت تا از این راه منبع درآمدی داشته باشد. فرنوش ساخت نمونه ظروف سفالی را ادامه داد تا نهایتاً به محصولات آخر رسید.

کارگاه سفال خانم فرنوش فروغی
تصویر حدیث حقیقت

چهره ظروف سفالی از دوره قاجار

در حال حاضر حدود ۵ سال است که فرنوش در این زمینه فعالیت می کند. در ابتدا به علت علاقه فرنوش به دوره قاجاریه اکثر چهره ظروف سفالی مردهای سبیل دار بود و اصلاً چهره خانمی ساخته نشده بود. بعد از مدتی تصمیم به ساخت طرح هایی با چهره زن گرفت و کارش را ادامه داد تا به اینجا رسید یعنی قرار دادن عینک و گوش و گلدون و این چیزها.

کارگاه سفال خانم فرنوش فروغی
تصویر حدیث حقیقت

نکته مهم در کارهای خانم فروغی بداهه بودن آنهاست. تمام کارها بدون طراحی اولیه ساخته می شوند. در واقع هر کاری که می سازد فقط همان است و اگر کسی بخواهد همان را سفارش بدهد همانند قبلی نمی شود چون فرنوش معتقد است احساسات آدم در کار خیلی دخیل است و احساسات در زمان های مختلف کار با هم فرق دارد. با توجه به اینکه تمام کارها بداهه هستند نمی شود آنها را بصورت ست درآورد.

کارگاه سفال خانم فرنوش فروغی
تصویر حدیث حقیقت

محصولات اصلی و ظروف سفالی که فرنوش می سازد ماگ، گلدان، قندون یا ظرف دردار هستند که هرکس به سلیقه خود از آنها استفاده می کند. در واقع اینها امضای فرنوش بوده و باعث شناخته شدن او می شوند. بعد از ساخت محصولات، او آنها را ۲۴ ساعت در کوره می گذارد تا اولین پختش انجام شود. بعد بیرون آورده و لعاب زده می شود و دوباره داخل کوره می رود تا دوباره بپزد.

به شما می گوییم چگونه با سفالینه های قدیمی دکوراسیون خانه خود را به روز کنید!

کارگاه سفال خانم فرنوش فروغی
تصویر حدیث حقیقت

کارگاه کوچک فرنوش برای ظروف سفالی

فرنوش ابتدا کارش را از انباری کوچک خانه شروع کرده و بعد از تعویض منزل، حمام خانه را به کارگاه تبدیل کرده است. ولی به دلیل مشکلات کار در خانه قصد دارد کارگاهی مستقل دست و پا کند.

کارگاه سفال خانم فرنوش فروغی
تصویر حدیث حقیقت

افراد زیادی دوست دارند از فرنوش آموزش کار با سفال را ببینند ولی این کار از حوصله فرنوش خارج است و او ترجیح می دهد خودش این کار را انجام دهد. در واقع نظرش این است که کار با گل و سفالگری و در کل هنر آموزشی نیست و بیشتر به استعداد و ذوق هنری نیاز است و چیزی که اهمیت دارد هنر و خلاقیت است.

کارگاه سفال خانم فرنوش فروغی
تصویر حدیث حقیقت

او در سال ۸۹ نمایشگاهی با موضوع پرنده برگزار کرد که با استقبال خوبی روبرو شد و همچنین یکی از کارهایش در جشنواره پنجم فجر برگزیده شد. ولی بعد از آن بدلیل اینکه از کار سفالی با پرنده استقبال نشد دیگر آن را ادامه نداد. او ترجیح می دهد کارهای صورتکی را ادامه دهد چون فرم فانتزی تری دارند. چیزی که در رابطه با طرح پرنده وجود داشت این بود که آنها بسیار هنری طراحی شده بودند و شاید مردم با نگاه اول متوجه پرنده بودن آنها نمی شدند.

کارگاه سفال خانم فرنوش فروغی
تصویر حدیث حقیقت

برخلاف نظر افرادی که می گویند کارهایش ایرانی نیست فرنوش فروغی معتقد است ظروف سفالی و هنر دست ساز او و استفاده از سبیل در آنها کاملا ایرانی و برگرفته از زمان قاجار است. در دو صفحه خارجی سفالگران جهانی عکس طرح و ظروف سفالی فرنوش معرفی شده است.

کارگاه سفال خانم فرنوش فروغی
تصویر حدیث حقیقت

چهره ظروف سفالی فرنوش از کجا می آید؟

فرنوش از مجسمه های مومی کاخ گلستان ایده زیادی گرفته و افراد عادی هم ایده کارهای او هستند. مثلا یکی از کارهای او خانمی است که در خانه جوان ملاقات کرده و با ثابت شدن چهره آن خانم در ذهن فرنوش او را در ظروف سفالی خود پیاده سازی کرده است. او می گوید خیلی از کارهایش شخصیت های واقعی هستند. او از روی عکس هم تا حدی می تواند طراحی کند چرا که اگر بخواهد دقیقاً به همان شکل درآورد وارد حیطه مجسمه سازی می شود؛ ولی سعی می کند تا حدودی شبیه شود.

تصویر گلدان سفالی

 

نمایشگاهی از ظروف سفالی چهره نشین

فرنوش قصد دارد به زودی نمایشگاهی در خانه اش راه بیاندازد؛ ولی در حال حاضر مشغول نمایشگاهی که انجمن سفال و سرامیک در بهمن ماه با عنوان نمایشگاه کودکی برگزار می کند است. فرنوش انجمن سفال و سرامیک را در بالا بردن سطح آگاهی هنری مردم با برگزاری نمایشگاهها و  وارد کردن محصولات سرامیکی و سفالی جدید در بازار توسط اساتید، بسیار دخیل می داند. او  حدود ۵ سال است که عضو انجمن سفال و سرامیک است .

کارگاه سفال خانم فرنوش فروغی
تصویر حدیث حقیقت

هر قشری از افراد از این هنر استقبال می کنند؛ ولی به دلیل جدید بودن کار بنظر می رسد برخی افراد از کارهای جدید می ترسند؛ حتی مغازه دارها. او از چهره ملیت های مختلف هم ظروف سفالی چهره نشین ساخته ولی استقبال چندانی نشده است. از نظر او در حال حاضر سلیقه مردم تغییر کرده و هنری پسندتر شده است. اگر قبلا به یکدیگر کریستال هدیه می دادند امروزه کارهای سفالی و سرامیکی را خیلی استقبال می کنند.

کارگاه سفال خانم فرنوش فروغی
تصویر حدیث حقیقت

فرنوش دوست دارد کارش را گسترش دهد ولی چون به تنهایی کار می کند نمی تواند در تیراژ بالا فعالیت کند. از طرفی نیز دوست ندارد ظروف سفالی او حالت تولیدی داشته باشد چون معتقد است ارزش هنری شان کم می شود. از نظر او به دلیل نبودن حق کپی رایت در ایران افراد زیادی به راحتی کارهایش را کپی می کنند و این کار باعث شده تا فرنوش جدیداً به کارهایش امضا بزند تا مشخص شود.

اگر شما هم از طرفداران ظروف سفالی هستید و خصوصا به سبک جدیدی از سفال با این صورتک های بامزه علاقه پیدا کرده اید، برای ارتباط بیشتر به پروفایل فرنوش فروغی در اهالی فن چیدانه سری بزنید.

محمد غفوری تبار بازدید : 38 دوشنبه 03 آبان 1395 نظرات (0)

 

غوغای خانه جاستین بیبر در لندن، خواننده معروف کانادایی! ۲ آبان ۱۳۹۵

 

چهره ها: جاستین بیبر خواننده ۲۲ ساله و پر طرفدار این روزها با خانه جدید خود در شمال لندن غوغا به پا کرده است. عمارت جاستین بیبر با قدمت و ویژگی های خاصش توجه همگان را به خود جلب کرده است؛ بماند چه اجاره ای صرف یک ماه استفاده از این خانه لوکس می شود! با ما همراه باشید تا نگاهی به خانه اجاره ای جاستین بیبر در شمال لندن بیندازیم:

شمال شهر لندن یکی از مکان های زیبایی است که می توان برای زندگی انتخاب کرد. به همین دلیل جاستین بیبر به این فکر افتاد تا خانه ای زیبا و خاص را در شمال لندن اجاره کند. این خواننده ۲۲ ساله ۱۰۸.۳۳۳ یورو در ماه را به اجاره عمارت شمال لندن اختصاص داده و در سال این هزینه به ۱.۳ میلیون یورو می رسد! این خانه در “محله میلیاردرها” در شمال لندن واقع شده است.

خانه جاستین بیبر در شمال لندن دارای مساحت ۲۴ هزار فوت مربع بوده که در سال ۱۹۱۰ ساخته شده است. عمارت جاستین بیبر با توجه به قدمتی که دارد در طی سالها به دفعات زیادی بازسازی شده و جالب است بدانید هم اکنون سرویس بهداشتی دارد که از ۱۲ نوع سنگ مرمر ایتالیایی در آن استفاده شده است.

جالب است دکوراسیون سرویس بهداشتی لوکس در خانه های ایرانی را بشناسید!

خانه جاستین دارای ۱۵ اتاق خواب، ۱۳ سرویس بهداشتی، ۶ فضای متنوع مانند زمین تنیس، استخر فضای بیرونی، استخر فضای داخلی، سینمای خانگی، سالن اسپا (ماساژ)  و پارکینگ با قابلیت نگهداری ۵ خودرو است.

ظاهرا جاستین بیبر با این ملک خود را قصد داشته خود را مورد درمان قرار دهد و در طی چند ماهی که در شمال لندن زندگی می کند، استراحت خوبی کرده باشد.

جاستین بیبر با توجه به زمان های از دست رفته ای که اخیرا داشته است، امکانات خوبی که در خانه جدید خود دارد را بسیار مفید و خوب می داند. در خانه بیبر فضای زیادی برای پذیرایی و دعوت از دوستان وجود دارد.

طبق گفته یکی از شرکای دفتر املاک عمارت شمال لندن یکی از لوکس ترین خانه های لندن است و امکانات خوبی را ارائه می دهد. پروژه ای مانند خانه جاستین بیبر باعث شده تا تقاضا برای داشتن خانه لوکس در بین قشر ثروتمند و معروف بالا برود و این منطقه از معدود مناطقی از لندن است که باغ های بزرگ و دنج نیز دارد.

خانه جاستین بیبر دارای حریم کامل است به این معنا که فضای خصوصی را به خوبی حفظ می کند و برای افرادی مانند جاستین بیبر قطعا موردی ضروری و مهم است.

شما می توانید به بخش چهره ها سری بزنید تا با دکوراسیون بیشتری از خانه های افراد مشهور آشنا شوید. قطعا ایده های زیادی می تواند شما را برای داشتن طراحی داخلی بهتر راهنمایی کنند.

محمد غفوری تبار بازدید : 47 دوشنبه 03 آبان 1395 نظرات (0)

مسابقه کاربران فعال فایل ناب با جوایز نقدی و ویژه

مسابقه کاربران فعال فایل ناب با جوایز نقدی و ویژه

 

مسابقه کاربران فعال فایل ناب با جوایز نقدی و ویژه
خـريد پستي » قيمت فقـط : رایگان
 

مدل بار آشپزخانه جدید با ۲۰ ایده خلاقانه مدرن و کاربردی ۲ آبان ۱۳۹۵

 

امروزه در دکوراسیون بسیاری از آشپزخانه ها از مدل بار آشپزخانه استفاده می شود. استفاده از بار در دکوراسیون آشپزخانه می تواند کاربردهای گسترده و متفاوتی داشته باشد. در ادامه ۲۰ مدل بار برای آشپزخانه با طراحی مدرن و خلاقانه را مشاهده خواهید کرد.

مدل های بار آشپزخانه دارای طراحی مدرن و متنوعی هستند و شما می توانید با توجه به سبک دکوراسیون آشپزخانه تان مدل میز بار مناسبی را برای فضای آشپزخانه خود انتخاب نمایید.


بنا کومه پارس

بار آشپزخانه زیبا و مدرن

مدل بار آشپزخانه با طراحی مدرن و کاربردی

مدل بار آشپزخانه به خاطر تنوع در مدل و طرح های متفاوت در دکوراسیون داخلی آشپزخانه از محبوبیت زیادی برخوردار است. اگر بار آشپزخانه را در مکانی مناسب قرار دهید طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما مدرن و متفاوت تر از همیشه می شود. بار آشپزخانه می تواند فضایی مدرن و شیکی را در دکوراسیون آشپزخانه اپن به وجود آورد. اگر آشپزخانه شما کوچک است و فضایی مناسب را برای قرار دادن میز ناهار خوری ندارد می توانید با قرار دادن صندلی اپن در اطراف بار آشپزخانه از این فضا به نحو احسن استفاده کنید.

انواع مدل های بار آشپزخانه میز بار آشپزخانه بار آشپزخانه با طراحی مدرن مدل های بار آشپزخانه با طراحی زیبا انواع مدل های بار آشپزخانه زیبا و مدرن


نوین ام دی اف

برای جذابیت بیشتر بار آشپزخانه می توانید لوستر های آویز زیبایی را بر روی بار نصب کنید با این روش نورپردازی مناسبی در دکوراسیون آشپزخانه خود ایجاد خواهید کرد.


چوب نما

انواع مدل های بار آشپزخانه زیبا و شیک بار آشپزخانه با طراحی زیبا و کاربردیبار آشپزخانه با دیزاین های زیبا و متفاوت بار آشپزخانه با دیزاین شیک جدیدترین مدل های بار آشپزخانه مدل های زیبا و جذاب بار آشپزخانه انواع مدل های کاربردی زیبا و شیک بار آشپزخانه بار آشپزخانه با طراحی زیبا و کاربردی   تصاویر انواع مدل های بار آشپزخانه مدرن و زیبا

قرار دادن گلدان های زیبا با گل های رنگارنگ و انواع وسایل تزیینی شیک بر روی بار آشپزخانه می تواند از انواع ایده های جالب و زیبا برای متفاوت به نظر رسیدن بار آشپزخانه باشد.

بار آشپزخانه زیبا و جدید

از مدل میز بار می توانید در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک و بزرگ استفاده کنید میز های بار در انواع طرح های مختلف موجود هستند که بهتر است برای آشپزخانه ها با فضای کوچک از مدل میزهای بار با فضای ذخیره سازی زیاد برای قرار دادن وسایل آشپزخانه استفاده نمایید.

مدل بار برای آشپزخانه های کوچک

طراحی مدل های بار آشپزخانه با کمک ایده های مدرن و خلاقانه

مدل میز باز برای آشپزخانه کوچک مدل بار آشپزخانه با طراحی مدرن

در این مطلب با انواع مدل بار آشپزخانه های کوچک و بزرگ آشنا شدید, امیدواریم بتوانید با الگوبرداری از این مدل ها در فضای آشپزخانه خود دکوراسیون داخلی مدرن و متفاوتی را بوجود آورید.

 

 

محمد غفوری تبار بازدید : 42 دوشنبه 03 آبان 1395 نظرات (0)

 

ساخت خوشبو کننده هوا خانگی برای چهار فصل سال! ۳ آبان ۱۳۹۵

 

خودتان بسازید: هر فصل عطر خوش آیند خود را به همراه دارد. اگر شما هم دوست دارید در دکوراسیون منزل خود، عطر فصول مختلف را استشمام کنید یا این عطرهای خاص را به دوستان و عزیزانتان هدیه دهید با این مطلب از چیدانه همراه باشید تا با هم روش ساخت خوشبو کننده های خانگی را با شما در میان بگذاریم با ما همراه باشید.

اسانس خوشبو کننده هوا

 مواد لازم برای ساخت خوشبو کننده هوا گیاهی

  • بطری شیشه ای یا آپاش
  • آب مقطر
  • روغن بی بو
  • الکل
  • اسانس خوشبو کننده هوا 
  • برچسب
  • قطره چکان

ساخت خوشبو کننده طبیعی هوا

نکته: برای ساخت خوشبو کننده هوا گیاهی نیاز به روغن بی بو دارید که می توانید این روغن را در فروشگاه های مواد غذایی و آرایشی بهداشتی تهیه نمایید. پیش از ساخت مقدار زیاد خوشبو کننده طبیعی به مقدار زیاد، ابتدا در یک کاسه ی کوچک به عنوان تست مقدار کمی از این خوشبوکننده ها را بسازید و در صورت علاقه به عطر آن مقدار بیشتری از آن را تهیه کنید.

اسانس خوشبو کننده هوا مناسب برای پاییزی

ساخت خوشبو کننده ی هوا برای فصل پاییز

برای ساخت خوشبو کننده ی هوا طبیعی مناسب برای فصل پاییز کافی است هر روز چند ۱۵ قطره اسانس لیمو ۲۵ قطره اسانس اسطوخودوس ترکیب کنید و در فضای دکوراسیون خود اسپری نمایید تا عطر دلپذیر آن فضای داخلی تان را پر کند.

ساخت خوشبو کننده هوا مناسب برای زمستان

ساخت خوشبو کننده ی هوا برای فصل زمستان

همچنین برای ساخت خوشبو کننده ی هوا طبیعی مناسب برای فصل زمستان کافی است ۲ قطره از اسانس پرتقال را به همراه ۱۵ قطره عرق نعناع، ۱۰ قطره اسانس لیمو و ۵ قطره اسانس اکالیپتوس مخلوط کنید و در فضای مورد نظرتان اسپری نمایید.

ساخت خوشبو کننده ی هوا برای فصل تابستان

ساخت خوشبو کننده ی هوا برای فصل تابستان

برای ساخت خوشبوکننده ی خانگی برای فصل تابستان کافی است نصف کمتر از آبپاش خود را با الکل پر کنید، حالا یک چهارم بطری را از اسانس درخت فندق و آب مقطر پر کنید، و باقی مانده ی بطری را از روغن بی بو پر کنید ترکیب را خوب به هم بزنید تا محلول خوشبو کننده طبیعی آماده شود و در بخش های خانه ی خود آن را اسپری نمایید.

ساخت خوشبو کننده ی هوا برای فصل بهار

ساخت خوشبو کننده ی هوا برای فصل بهار

برای ساخت خوشبو کننده هوا خانگی مناسب برای فصل بهار کافی است نکات مربوط به خوشبو کننده ی تابستانی را اجارا نمایید اما به جای اسستفاده از اسانس درخت فندق می توانید از اسانس گل های بهاری و یا حتی گل های خشک معطر استفاده نمایید .

خوشبو کننده ی هوای خانگی

حالا بطری های خوشبوکننده فصول مختلف را برچسب بزنید و در بخش های مختلف دکوراسیون خود مانند رخشویخانه، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، اتاق خواب و… قرار دهید و از عطر خوش آن لذت ببرید. 

برای تهیه و درست کردن ایده های جذابی که در زندگی و ساخت وسایل و لوازم وجود دارد، به خودتان بسازید بروید و از پیشنهادات ارائه شده استفاده بهینه کنید.

محمد غفوری تبار بازدید : 43 دوشنبه 03 آبان 1395 نظرات (0)

نیازمندیهای ساختمان

 

نیازمندیهای ساختمان

آگهی رایگان
  •  email
  • email
  •    تهران
  • نیازمندی های متفرقه ساختمان غیره
  • 3 بازدید
  • تاریخ ثبت آگهی : ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
  • آخرین بروز رسانی : ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
  • تهران
 

نیازمندیهای ساختمان

 

سایت صنعت ساختمان شامل درج آگهی رایگان,تبلیغات اینترنتی رایگان,نیازمندیهای صنعت ساختمان,نیازمندیهای ساختمان,نیازمندیهای مصالح ساختمان,نیازمندیهای

حتما هنگام تماس، یادآوری کنید که از سایت ساختمان سازها  تماس گرفته اید

 
محمد غفوری تبار بازدید : 47 دوشنبه 03 آبان 1395 نظرات (0)

درب اتوماتيك گرد

 

درب اتوماتيك گرد

 
  • email
  •    خراسان رضوی
  • نیازمندی های متفرقه ساختمان غیره
  • 4 بازدید
  • تاریخ ثبت آگهی : ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
  • آخرین بروز رسانی : ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
  • مشهد بين معلم 12 و 14 پلاك 290
 

درب اتوماتيك گرد

 

درب هاي شيشه اي منحني curve
گروه فنی و مهندسی آویژه دُر مجری نصب و ارائه دهنده انواع درب های شیشه ای اتوماتیک می باشد .
مزایای این مدل از درب های اتوماتیک عبارتند از :
استفاده اصولی از فضای خالی موجود
به دلیل شکل منحنی گونه درب شیشه ای گرد حتی در موقعیت هایی که فضا محدود می باشد امکان ساخت محل های عبور مناسب و راحتی را فراهم می سازد.
آزادی عمل در طراحی
شکل های محدب و مقعر درب اتوماتیک در شعاع دلخواه در حین اینکه آزادی و اختیار مناسبی در طراحی و ساخت را امکان پذیر می سازد هم چنین به هم پیوستگی موزونی را نسبت به معماری اطراف تأمین می کند.
استفاده آسان مشتری
دامنه وسیعی از ویژگی های اساسی و عوامل ایمنی و کنترل که برای سازگاری با موقعیت ساختمانی انتخاب می شود. راه حل های در رابطه با مشتری را تضمین می نماید.
تسهیلات و ایمنی
مدل های مونتاژ به خوبی مورد آزمایش قرار گرقته بیشترین راحتی و آسایش استفاده کننده و بالاترین درجه از سودمندی(مقبولیت وقابلیت استفاده داشتن) را تضمین می کند. مدل های خروج اضطراری برای استفاده در گذرگاه های نجات و فرار مناسب می باشد.
www.avijehdoor.com

حتما هنگام تماس، یادآوری کنید که از سایت ساختمان سازها  تماس گرفته اید

 

تعداد صفحات : 56

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 332
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 59
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 163
  • بازدید ماه : 68
  • بازدید سال : 11,235
  • بازدید کلی : 76,955